Teplotné rozdelenie spacích vakov

Produkty

27. 1. 2023

Keď vyberáš nový spacák, najčastejšie ťa zaujíma, do akých teplôt sa hodí. Je to jeden z najdôležitejších parametrov, ktorý pred nákupom riešiš. Pokiaľ si nie si istý, ktorý teplotný údaj je ten kľúčový, tento článok ti všetko vysvetlí.

TEPLOTNÝ ROZSAH SPACIEHO VAKU

spací pytel Hannah Loft 400

Prečo sú na spacom vaku 3 rôzne teploty

Európska norma stanovuje jasné pravidlá, ako označovať teploty na spacích vakoch. Na každom štítku tak nájdeš 3 hodnoty pre medzné teploty: komfortné, limitné a extrémne. Tieto teploty sa určujú laboratórnym meraním podľa normy STN EN ISO 23537-1.

parametry spacáku Loft 400

Komfortná teplota - TComf

Táto hodnota určuje spodnú hranicu pre štandardnú ženu (25 rokov, 60 kg, 160 cm). Počíta sa, že prispôsobíš svoje oblečenie okolitej teplote a vieš využiť všetky možnosti spacieho vaku. Ležíš v tzv. relaxačnej polohe (napr. na chrbte), si v teplotnej rovnováhe a ešte nepociťuješ chlad.

Limitná teplota - TLim

Táto hodnota je ukazovateľom pre štandardného muža (25 rokov, 70 kg, 173 cm) a jedná sa opäť o spodnú hranicu, keď ležíš v skrčenej polohe tela, si v teplotnej rovnováhe a ešte sa netraseš zimou. Laboratórne meranie opäť počíta s tým, že prispôsobíš svoje oblečenie a polohu okolitej teplote a vieš využiť všetky možnosti svojho spacieho vaku.

Extrémna teplota

Podľa tejto hodnoty si spacák nekupuj. Ide len o laboratórny údaj a slúži skôr na porovnávanie rôznych modelov spacích vakov medzi sebou.

Je to spodná teplotná hranica a vyjadruje bod nebezpečenstva vedúci k poškodeniu zdravia podchladením alebo k smrti. Bola vypočítaná pre ženu (25 rokov, 60 kg, 160 cm) a platí v podstate len v ideálnych laboratórnych podmienkach.

Akou hodnotou sa mám riadiť

Základné rozdelenie, podľa ktorého sa môžeš pri nákupe spacieho vaku orientovať:

· komfortná teplota platí pre ženy,

· limitná teplota je určená pre mužov

mladá žena v péřovém spacáku Hannah Loft 40

Hodnoty, ktoré nájdeš na štítku spacáku, platia v ideálnych laboratórnych podmienkach. V reálnej situácii tvoje aktuálne vnímanie teploty ovplyvňuje mnoho ďalších faktorov - počasie, vlhkosť vzduchu alebo napríklad navlhnutý spacák, a tiež tvoje fyzické rozpoloženie, pretože ak si extrémne unavený alebo pretiahnutý, budeš chlad vnímať intenzívnejšie.

Nezabudni, že každý vnímame teplotný komfort inde. Niekto je prirodzene zimomrivejší, niekto odolnejší. Svoj ďalší spací vak vyberaj starostlivo. Len ty poznáš svoje limity.

chceš vedieť viac?

Zdieľať


Čítaj tiež
Vyraz do hôr v novej kolekcii jeseň/zima 2023

Vyraz do hôr v novej kolekcii jeseň/zima 2023

05. 10. 2023 11718x prečítané

Top oblečenie na svah – Ancon a Amabel

Top oblečenie na svah – Ancon a Amabel

01. 12. 2022 6177x prečítané

Páčil sa ti tento príspevok? Pošli ho ďalej...


Kam ďalej?

Ako vybrať vhodný spací vak

18.3.2022 1781x prečítané 3 min

Prečítať

Páperové spacie vaky

3.1.2023 1838x prečítané 2 min

Prečítať
Spokojnosť 98 %
Doprava zadarmo

Pri nákupe nad 69 EUR

ZÁKAZNÍCKY KLUB
Ešte nemáte u nás účet?

zaregistrujte sa a VYUžívaj naše benefity

  • Prehľad objednávok
  • Rady a tipy odborníkov

Cookies

Naša spoločnosť používa súbory cookies na správne fungovanie vášho obľúbeného e-shopu, na prispôsobenie obsahu stránok vašim potrebám, na štatistické a marketingové účely. Kliknutím na tlačidlo prijímam nám udelíte súhlas ich zberom a spracovaním, a my vám poskytneme ten najlepší zážitok z nakupovania.

Vaše nastavenie súborov cookie

Tu máte možnosť prispôsobiť soubory cookie v súladu s vlastnými preferenciami a neskôr nastaviť alebo kedykoľvek vypnúť v pätičke webu.

Technické cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie webu a všetkých funkcií, ktoré ponúkajú.

Personalizáciu prevádzame na základe vami prehliadnutého tovaru. Ďalej potom upravujeme zobrazovaný obsah podľa toho, čo vás zaujíma.

Tieto cookies nám umožňujú meranie výkonu nášho webu a za pomoci získaných dát potom môžeme zlepšovať zážitok z nakupovania zákazníkom.

Tieto cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami pre úpravu zobrazovaných reklám tak, aby pre vás boli zaujímavé.